هر آنچه که در مورد مراقبت دور چشم باید بدانید

مراقبت دور چشم

نحوه مراقبت از پوست دور چشم

ناحیه ظریف پوست زیر چشم یکی از اولین قسمت هایی است که علائم استرس و پیری را نشان می دهد. استفاده از بهترین کرم ‌های دور چشم که نوید از بین بردن پف‌ زیر چشم و یا گودی چشم را می‌ دهند، بسیار آسان است؛ اما مراقبت های روتین دور چشم تنها شامل این موارد نمی شود.

1. نگاه کردن طولانی مدت و بدون استراحت به مانیتور و موبایل می تواند منجر به تشدید سیاهی دور چشم ها شود. بنابراین هنگام استفاده از این گونه وسایل هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به یک شیء در فاصله دور نگاه کنید. همچنین، هر یک ساعت به مدت پنج تا ده دقیقه از صفحه نمایش دور شوید.

2. اگر چشمانتان پف دارد، ممکن است به دلیل کم آبی بدن باشد. بهترین راه برای از بین بردن پف دور چشم مصرف روزانه 8 لیوان آب است. زیرا؛ قرمزی و پف کردگی می تواند به علت خشکی دور چشم، به وجود آیند.

3. همه ما می دانیم که داشتن یک خواب خوب در طول شب کمک بزرگی به داشتن پوست سالم می کند. اما آیا تا به حال برای رفع گودی چشم و سیاهی زیر چشم، به زمان استراحت خود دقت کرده اید؟ خواب کافی، همراه با آرامش و به دور از استرس می تواند تمامی این موارد را به مرور از بین ببرد.

4. انگشتان خود را هنگام پاک کردن آرایش و یا استفاده از کرم های دور چشم، به آرامی بر روی پوست چشم ها حرکت دهید. پوست زیر چشم بسیار نازک است و فشار اضافی این پتانسیل را دارد که سبب ایجاد چروک دور چشم و خطوط اضافی گردد.

  • برای آرایش روزانه، از شوینده و پاک کننده آرایش چشم ملایم استفاده کنید.
  • پاک کننده را روی یک پنبه و یا پد بمالید و آن را به آرامی روی پوست حرکت دهید.
  • پد را در یک حرکت به سمت بیرون بکشید.

5. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند نقش مهمی در روند پیری پوست، تیرگی دور چشم و چین و چروک دور چشم داشته باشد. یک کرم ضد آفتاب دور چشم، بخش ضروری در هر روتین مراقبت پوستی است، که باید هر نیم ساعت یکبار در صورت امکان تمدید شود. استفاده از کرم ضدآفتاب تنها مختص به روز نیست، و در صورت خارج شدن از منزل در شب نیز باید از آن استفاده کنید.

6. اگر چشم‌ هایتان به دلیل خستگی، نگاه کردن طولانی مدت به مانیتور و یا عوامل دیگر، پف کرده است، یک ماساژ ساده ممکن است گودی زیر چشم را کمتر کرده و در رفع سیاهی دور چشم موثر عمل کند. ماساژ زیر چشم همچنین می تواند به بهبود گردش خون اطراف چشم کمک کند. فشار ناشی از ماساژ ممکن است به تخلیه مایع اضافی در اطراف این ناحیه و کاهش پف کردگی کمک کند.

ترکیبات لازم برای محافظت از پوست دور چشم

علاوه بر راه کارهای ساده و بدون مواد شیمیایی، استفاده از محصولات تولید شده مناسب دور چشم نیز می تواند به زیبایی و سلامت هرچه بیشتر چشم ها کمک کند. در هنگام خرید کرم دور چشم مناسب، توجه به ترکیبات به کار رفته در آن بسیار مهم است. بسته به مشکل پوست اطراف چشم، استفاده از برخی ترکیبات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

چروک زیر چشم

برای مشکلات عمومی

در مورد پوست اطراف چشم، به دنبال آنتی اکسیدان ها باشید. این مواد قوی، به حذف رادیکال های آزاد در پوست که توسط اشعه ماوراء بنفش، سیگار کشیدن و آلاینده ها ایجاد می شوند، کمک می کنند. علاوه بر این، به موارد زیر نیز دقت داشته باشید:

ویتامین سی، ویتامین E، چای سبز، ویتامین B-3 (نیاسین آمید)

برای چروک زیر چشم

علاوه بر مرطوب کننده دور چشم آبرسان که برای کاهش از دست دادن رطوبت استفاده می شوند، باید به دنبال موادی باشید که اثر فوری در پر کنندگی پوست داشته باشند. در این موارد باید به دنبال مواد کلاژن ساز بگردید.

رتینوئید، رتینول و مشتق های ویتامین A

برای تیرگی زیر چشم

برای رفع تیرگی دور چشم ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید، باید به مواد زیر توجه کنید:

آربوتین، ویتامین سی، سویا، ویتامین B-3 و آزلائیک اسید

برای پف کردگی زیر چشم

کافئین، پلی فنول های توت، چای سبز و قهوه، و گیاه بید

روش های پوستی برای رسیدگی و مراقبت از دور چشم

ممکن است شما تمامی توصیه های ذکر شده را رعایت کنید؛ اما همچنان پوست اطراف چشم هایتان تیره و یا گود رفته باشد. در این صورت می توانید از روش های دیگر مراقبت دور چشم روزانه فروشگاه مولا کمک بگیرید.

مراقبت از دور چشم

پاکسازی کامل پوست

پاکسازی عمیق در شب نه تنها برای پاک کردن آرایش؛ بلکه آلودگی های محیطی نیز حیاتی است.

یک پاک کننده آرایش چشم بر پایه روغن را روی دو پد پنبه ای بمالید و به آرامی بر روی چشم های بسته بمالید. اجازه دهید چند لحظه بماند؛ زیرا پاک کننده شروع به حل کردن مواد آرایشی سرسخت و دیگر آلودگی ها می کند. سپس به آرامی و با استفاده از پدهای پنبه ای از گوشه داخلی چشم به سمت بیرون بکشید و این کار را تا زمانی که تمام آرایش چشم پاک شود، تکرار کنید.

تونر کمک کننده در ترمیم پوست

تونرها باقی آلودگی ها و مواد آرایشی را از روی صورت پاک می کنند. اگر اینگونه مواد از ناحیه زیر چشم پاک نشوند، می توانند در طولانی مدت حتی منجر به تولید میلیا و یا جوش های چرکی شوند، که از بین بردنشان کار دشوار و زمان بری خواهد بود.

یک پنبه و یا پد آرایشی را به تونر آغشته کرده و به آرامی روی پوست چشم بمالید. از فشار دادن و یا کشیدگی پوست خودداری کنید.

استفاده از سرم های زیر چشم

سرم‌ ها از نظر وزن سبک ‌تر هستند و اندازه مولکول آن ها باعث جذب بهتر و سریع ‌تر در لایه‌ های عمیق‌ پوست می ‌شود، که می‌ تواند در طول شب از علائم پیری جلوگیری کنند.

سرمی حاوی کافئین معمولی 5% و یا سرم مبتنی بر ویتامین E یا C را روی پوست زیر چشمانتان بمالید و یک شب آن را روی پوست نگه دارید. ترکیبات کلیدی که در یک سرم مناسب باید به آن ها توجه کنید عبارتند از: کافئین، عصاره جینسینگ، ویتامین C، ویتامین E، روغن نارگیل، سرامیدها، اسید هیالورونیک و گلیسیرین.

سرم زیر چشم

کرم شب

پوست دور چشم اگر به خوبی هیدراته نشود، می تواند سبب چین و چروک شود. شب فرصت خوبی برای تغذیه و آبرسانی به پوست است. آبرسان دور چشم می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر پوست چرب دارید، می توانید از کرمی مبتنی بر روغن نیز استفاده کنید. به دنبال فاکتورهای سرامیدها و AHA ها به عنوان مواد اصلی در این کرم ها باشید.

molaadmin
ارسال دیدگاه