تفاوت کرم بی بی و سی سی و دی دی

تفاوت کرم بی بی و سی سی

بررسی تفاوت کرم بی بی، سی سی و دی دی

احتمالا تا به حال نام کرم ‌های BB، CC و حتی DD به گوشتان خورده است؛ و شاید حتی از آن ها استفاده کرده باشید. اما آیا تفاوت های این کرم ها را می دانید؟

کرم بی بی و سی سی در عین سبک وزنی؛ پوشش بسیار مطبوعی را به پوست شما ارائه می دهند. اگر طرفدار آرایش سبک و طبیعی هستید و به مراقبت پوست خود اهمیت می دهید، استفاده از این نوع کرم ها را به شما توصیه می کنیم.

تشخیص تفاوت بین کرم بی بی و سی سی و دی دی بر اساس نام و بسته بندی آن ها می تواند دشوار باشد. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت ها، مزایای هر کدام و نحوه استفاده از آن ها را براساس نوع پوست شما به طور کامل بررسی کنیم.

بی بی کرم چیست؟

BB کرم ها تقریبا یک محصول همه کاره برای پوست هستند. BB مخفف کلمه beauty balm یا blemish balm است. کرم های بی بی دارای خواص مرطوب کننده و آنتی اکسیدان بوده و با دارا بودن SPF میتواند به خوبی از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت کند.

کرم بی بی معمولا در سه رنگ مختلف عرضه می شود که به راحتی می توانید رنگ مناسب پوست خود را انتخاب کنید. این کرم به اندازه کرم پودر قوی نیست اما به راحتی می تواند ظاهری ظریف و طبیعی را به صورت شما هدیه کند.

بی بی کرم (BB)

روش استفاده از بی بی کرم

به اندازه یک نخود از کرم را روی بلندر یا براش خود یزنید و آن را به خوبی روی پوست خود بمالید. می توانید از انگشتان خود نیز کمک بگیرید، اما مطمئن شوید که کرم به خوبی روی پوست بخوابد.

پس از استفاده از کرم BB، اگر احساس کردید که نیاز به پوشش بیشتری دارید، می توانید از کانسیلر نیز استفاده کنید.

سی سی کرم چیست؟

کرم سی سی کمی به کرم بی بی شباهت دارد، اما دارای ویتامین های C و E است و می تواند پایه قوی تری برای پوست باشد. همچنین قدرت پوشانندگی هرگونه لک تیره یا لک های آکنه را دارد.

CC مخفف Color Corrective یا color control است. اگر پوستتان دارای لک های تیره و قرمزی است ولی تمایلی به آرایش کردن ندارید، کرم سی سی در یکپارچه سازی رنگ پوست به شما کمک می کند.

هنگام انتخاب کرم CC، به دنبال فرمواسیونی بدون روغن با مواد مات کننده ای مانند: سیلیس، خاک رس کلوئیدی و زغال چوبی باشید.

سی سی کرم (CC)

نحوه استفاده از سی سی کرم

ابتدا پوست خود را به خوبی تمیز کنید. سپس به مقدار مناسب از کرم را روی صورت بزنید و آن را با حرکات دایره ای روی پوست ترکیب کنید. میزان استفاده از کرم سی سی بستگی به پوشش مورد نیاز شما دارد.

دی دی کرم چیست؟

DD مخفف کلمه Daily Defense است. در حالی که کرم ‌های BB می توانند مانند پرایمر عمل کنند، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشند و از پوست در برابر آفتاب محافظت کنند، و کرم‌های CC پوستی بکدست و یکپارچه را به ما هدیه دهند، کرم ‌های DD تمام این مزایا را به‌ همراه ویژگی ضد پیری برای کمک به صاف شدن پوست و کاهش خطوط ریز ارائه می ‌دهند.

علاوه بر همه این ها، سبک تر بوده و پوشش دهی خوبی دارد.

دی دی کرم (DD)

استفاده از دی دی کرم

قبل استفاده از کرم بهتر است ابتدا پوست خود را به خوبی با شوینده مناسب شستشو داده و آن را خشک کنید. سپس به کمک انگشتان یا یک اسفنج خیس مقدار مورد نیاز از کرم DD را روی پوست صورت پخش کنید.

از کرم دی دی به عنوان پرایمر یا پایه آرایشی نیز استفاده می شود، که یک لایه سبک از آن تمام خواص مفیدی که شما به دنبال آن هستید را دارا می باشد.

معرفی کرم ای ای

با موفقیت کرم بی بی و سی سی و افزودن کرم ‌های DD، شرکت ‌های مراقبت از پوست تصمیم گرفتند محصولی جدید به نام کرم ‌های EE را معرفی کنند.

EE مخفف extra exfoliation “لایه برداری اضافی” است و کرمی را ارائه می دهد که برای جدا کردن سلول های مرده پوست بسیار موثر عمل کرده و در عین حال پوست را نیز مرطوب می کند.

این کرم مانند کرم بی بی و سی سی یا دی دی پوشش دهی ندارد و صرفا یک محصول مراقبت از پوست است.

کرم ای ای

ویژگی های کرم EE

  • پرکننده صورت
  • کاهش 15 درصدی تعداد چین و چروک ها
  • 35% هیدراتاسیون
  • 94% تولید کلاژن جوانی
  • تولید الاستین

نحوه استفاده از ای ای کرم

از این کرم می توانید دویار در روز، در ناحیه صورت و گردن استفاده کنید.

استفاده از کرم ها بر اساس نوع پوست

پوست چرب: توصیه ما استفاده از کرم CC است زیرا چربی کمتری دارد و از بی بی کرم سبک تر است.

پوست خشک: کرم بی بی اغلب دارای خواص آبرسانی است که همین موضوع آن را برای پوست های خشک مناسب کرده است. مواد مرطوب کننده ای که باید به آن ها توجه کنید عبارتند از: سرامیدها، اسید هیالورونیک، گلیسرین و پانتنول

پوست حساس: کرم بی بی و سی سی می تواند برای این نوع پوست ها معجزه کند. زیرا هر دو دارای خواص ضدحساسیت بوده و با پوشانندگی قابل قبول خود نیاز شما به استفاده از کرم پودر های حساسیت زا را کم می کنند.

پوست مختلط: هر دو کرم بی بی و سی سی با توجه به ویژگی های خاص خود کمک کننده هستند.

پوست مستعد آکنه: بافت سبک وزن سی سی کرم و چربی کمتر آن نسبت به BB احتمال ایجاد جوش را خیلی کمتر می کند. همچنین برای تهیه این محصول به دنبال فرمول هایی بدون روغن با مواد تشکیل دهنده ای مانند: خاک رس کلوئیدی، عصاره درخت چای و اسید سالیسیلیک باشید.

قرمزی پوست: از آنجایی که سی سی کرم اصلاح کننده رنگ است، به سادگی قرمزی و لک ها پوشش می دهد.

پیری پوست و رفع چین و چروک: کرم دی دی می تواند خطوط ریز را کاهش دهد اما جایگزینی برای روال پیری پوست نخواهد بود.

استفاده از کرم بی بی و سی سی به جای کرم پودر

اگر به دنبال پوشش کامل و بی نقص در آرایش هستید و آرایش های غلیظ را به ظاهری طبیعی و شاداب ترجیح می دهید، کرم بی بی و سی سی گزینه مناسبی برای شما نیست.

استفاده از کرم بی بی برای روز هایی که حوصله آرایش کردن ندارید اما همچنان به یک پوشش سبک روی صورت نیاز دارید؛ مناسب است. کرم های سی سی به دلیل خاصیت یگپکدست سازی و کمک به یکنواختی رنگ پوست، پوشش دهی بالاتری دارند. که در صورت داشتن قرمزی و لک پوستی، توصیه ما استفاده از آن به جای BB است.

کرم بی بی و سی سی را می توان همزمان نیز استفاده کرد و ترکیب کرم ها با یکدیگر مانعی ندارد. این دو کرم شباهت های زیادی از لحاظ عملکرد دارند؛ اما بهتر است براساس نوع پوست و نیاز خود یکی از آن ها را استفاده نمایید.

خلاصه ای از ویژگی های کرم بی بی و سی سی و دی دی

کرم بی بی دارای سبک ترین پوشش و بیشترین رطوبت بوده و برای انواع پوست های خشک و کم آب ایده آل است.

کرم سی سی پوشش بیشتری را نسبت به کرم بی بی ارائه می دهد، جلوه ای مات دارد و برای انواع پوست های چرب و مختلط مناسب است.

کرم دی دی فواید مراقبت از پوست و پوشش بی بی کرم و خواص کرم سی سی را داراست. افراد دارای پوست خشک ممکن است پس از استفاده همچنان به یک مرطوب کننده نیاز داشته باشند، اما سایر انواع پوست می توانند آن را به تنهایی نیز استفاده کنند.

molaadmin
ارسال دیدگاه